Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 14 april 2021

Tjugo frågor igen..

Av maricici - 14 april 2021 11:40

Om jag gjort någon miss nyligen?

Ja faktiskt i går, missbedömde bromssträckan i snömodden och kanade förbi korsningen där jag skulle svänga.

Har inga ursäkter alls, med min erfarenhet borde jag tänkt så långt.  

Och så köpte jag två plattor smaksatt loka billigt. En riktig klimat och miljöbov. Borde tänkt så långt  


Om jag läst någon bok på senare tid?

Nej. Vet inte om det är allmän utmattning eller post covid som spökar, men jag blir bara trött och kan inte alls koncentrera mig på läsning för närvarande. Blir fysiskt trött så snart jag försöker få upp tempot litegrann också och undrar om jag borde vara sjukskriven istället för att hänga på låset till arbetsförmedlning och a-kassa.

Brukar mäta syremättnaden själv och den svajar mellan 93 och 95%. Måste nog beställa en läkartid så dom får kolla upp lungorna.

Och utanför så drar smittan som en löpeld genom kommunen just nu och dom flesta tycker att det känns olustigt att gå ut bara i nödvändiga ärenden som livs och apotek.

Skjutsade en bekant med igensvullen hals till vårdcentralen i går och hen fick beskedet; inte halsfluss men kanske post covid.

Gjorde ett ärende åt en annan bekant också, bokade tid för vaccinering via 1177 då hen är en av många 65-plussare som helt saknar internet. Hängde på låset kl 07:00 första bokningsdagen och fick ändå inte tid för än första veckan i maj. Tala om att det är högt tryck.


Om jag tittat på nyheterna?

Mmmm, det var något med Ryssland och en styrkedemonstration mot Ukraina (vad var det jag sa, han planerar att återupprätta det sovjetyiska riket) och så var det något om SD kallar till presskonferens (visa upp sin höga svansföring tror jag) och sedan var det någon debatt mellan mp och m om nya migrationspolitiken, det konstaterades att antalet asylsökande var rekordlågt just nu och Kristersson fastande på något grundlöst framtidsscenario.

Och med fler ord än så sträcker sig inte mitt engagemang i dagsläget.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards