Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 20 juni 2021

Regeringskaos

Av maricici - 20 juni 2021 14:27

Och det här är inte året jag orkar visa upp något större engagemang, mitt största problem är att ryggen och höger höft redan börjat protestera och det är cirkus 18 månader kvar till tidigaste pensionsdag. Sjukskriva mig? Man förlorar både lön och pensionspoäng på sjukskrivning så det är inget alternativ så länge värktabletterna fungerar.

Men regeringskrisen... Jag sa redan från dag ett att det här med blocköverskridande inte var ett så smart drag och se så rätt jag fick. Ideologiskt sett så är det väl inte helt fel med att stopptecken att man inte kan gå hur långt som helst högerut och fortfarande kalla sig socialdemokrat. Logiskt tänkande.

Som akut punkt känner jag; orkar inte, det här får ni reda ut själva.  


Annars är dagen lugn, ingen av oss kunde sova på grund av ett kraftigt åskväder i går kväll och långt in på natten så vi är lite sega i dag. Men stora sak i det; det positiva var att strömavbrottet varade bara i 10 minuter och det negativa att det blev störningar på TV;n precis när jag skulle gotta ner mig i morden i midsummer..

Och i kväll sätter jag ingång hemlarmet och skjutsar tillbaka yngste grabben till hans boende.

Innebär att blir det inbrottsförsök så kommer en väktare susande på två hjul genom kurvorna. Och om jag vaknar på natten och det sitter en främling på sängkanten behöver jag bara trycka på en överfallsknapp  . Men egentligen så tyckte jag att det var praktiskt med ett tillkopplat brandlarm i första hand.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards