Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 18 september 2021

Gossip

Av maricici - 18 september 2021 12:31

Följer turerna kring den moderate riksdagsman som anklagats för sexbrott mot barn, där det rör sig om en flicka i 15-årsåldern. Twitter är uppdelat i två läger; det ena håller på flickans version och det andra på riksdagsmannens och själv försöker jag ligga lågt och överlåter det slutgiltiga avgörandet åt domstolen.

Ska inte hymla med att jag tycker oerhört illa om nämnde riksdagsmans aggressiva retorik på nätet, men det hör inte hit.

Att man balanserar på och går över gränsen för det passande i debatter gör en inte till sexbrottsling per automatik.

Precis som det faktum att man är en okänd kvinna i övre tonåren inte gör en till lögnare per automatik.

Eller att påstådda politiska intriger är en konspirationsteori per automatik, min livserfarenhet är inte fullt så naiv.

Eller att det skulle vara en förmildrande omständighet att flickan var juridiskt lagliga 15. Det är en gång för alla inte biologisk mognad utan mental mognad som avgör om man är redo.


Länkar till bådas versioner och sedan får domstolen avgöra:


Riksdagsmannens version


Flickans version


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards