Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 29 september 2021

Goda nyheter från syster ett

Av maricici - 29 september 2021 21:54

Tumörerna i nedre delen av buken har krympt till nästan ingenting och jättetumören jabba the hutt har krympt till halva sin storlek.  Innebär att hon svarar bra på behandlingen och har stora chanser till tillfrisknande. Hennes problem just nu är andras glädjeämne; dom slopade covidrestrektionerna. Hon får nämligen öka sina från att gå till livs under folktomma timmar till att isolera sig helt. Immunförsvaret fungerar nämligen inte alls under en cytostatikabehandling.

Hon hade i alla fall en idé som hon hittat på nätet; designa din egen reflexväst. Hon ska designa en med texten; "Nedsatt immunförsvar. Vänligen håll avstånd"

Och själv har jag varit på mammografi i dag och suttit i sjukhuscafeterian en och en halv timme efteråt och väntat ut äldste grabben som hade en tid på medicinmottagningen. Sedan satt vi hemma hos honom och försökte låsa upp sambons mobil som han skulle överta och efter sju svåra år, 10% batteri kvar och ingen laddare som passade fick vi upp den.

Själv hade jag tänkt gå ner på stan och köpa en ny till mig (vill ha en gammal välbeprövad Sony och inte sambons gamla Huawei), men när vi var klara var jag så less att jag åkte raka vägen hem. Nåja, fick ett infall och stannade till på ett ICA supermarket för att köpa färdiggrillad kyckling vilket visade på intuitiv framförhållning. När det var middagsdags gick nämligen strömmen så jag och dottern satt och käkade grillad kyckling med potatissallad alt kall spagetti.  

Och sedan så blev det hockeykväll och vi fick ingen kontakt med nätet efter strömavbrottet. Försökte med omstart på nät, tv och hela alltet men ingen kontakt och en fryst pixlad bild.  

Kom sedan på att göra en fabriksåterställning på routern och vips så var nätet tillbaka.

Hann se dom sista 10 sekunderna av matchen och att MoDo vann med 4-0.

Det var allt från kvällens hockeyallsvenska.,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards