Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2021

Dags för en uppdatering igen

Av maricici - 17 oktober 2021 17:06

Har inte varit här på ett tag på grund av bristande inspiration, men i alla fall så knallar livet på som vanligt utanför nätet.

 Om jobbet: Finns väl inte så mycket att säga på grund av sekretesskäl annat än att det är inte jobbet i sig utan personalbristen som sliter på alla anställda. Och för timvikarier även småstressen i bakhuvudet att man inte ska få ihop tillräckligt med timmar som gör skillnad i lönekuvertet.Men nu har jag i alla fall jobbat några kvällspass som extra resurs, en kul omväxling till nattjobbet. Mera; vad säger ni tjejer och grabben, ska vi se om vi hittar någon bra på TV;n? som omväxling till god natt och sov så gott. Båda lika viktiga men det blir mera aktiv kontakt kvällstid. Men i helgen har jag ett nattpass med sista natten denna natt.


Privat: Så har jag haft två nervösa morgnar hem med nollgradigt, snöblandat regn,  fläckvis halka och sommardäck. Vintern ser nämligen ut att vara i antågande redan och i dag fick jag hjälp av underbara syster två med sambo att byta till vinterdäcken. Dom fixade det medan jag låg och sov och jag älskar dom och strör en miljon rosenblad på deras väg.  

Syster ett har det jobbigt med biverkningar från cytostatikabehandlingen just nu, det drabbar hud och slemhinnor som skadas, får blåsbildning och svider som eld.  Det vi fokuserar på är ett behandlingen ger resultat och har "bara" fyra veckor kvar.


Grabbarna: Hämtar jag så fort tillfälle gives och det blir tyvärr alldeles för sällan enligt dom själva. Förra helgen fick den yngste komma hem fast jag hade jobbkvällar. Han hade sin syster hemma som skulle hålla honom sällskap, men ändå så frågade han efter mig en gång i kvarten mellan 15:30 och 20:30 då jag kom hem. Glad yngste grabb och skavsår i öronen på hans syster. Och så fick ledigt från DV och stannade till måndag kväll som kompensation.

Den äldre grabben fick skjuta upp sitt besök en vecka då jag ska jobba fredag och lördag natt nästa vecka. Men sedan ska han få komma hem och fira halloween med godis och bus om jag så ska tacka nej till jobb och bli utfattig på kuppen.


Att göra lista till veckan (med reservation för ändringar om jag får jobba): städa färdigt på tomten och sätta upp utebelysning mot en rosenbuske som fått vackert röda bär, gå igenom allt julpynt och bära det mesta till loppis nu när alla barn är vuxna och ointresserade, åka till den äldre grabbens gruppboende med lite kläder och prylar som han behöver (tisdag), skjutsa dottern in till stan (torsdag), försöka fixa en trasig packning till tvättmaskinens vattenintag, dammsuga och torka golv, förtränga att jag inte kommer att hinna putsa utsidan på fönstren i höst, ta bort asfaltprickar på bilen om vädret tillåter. Vi börjar så och får se var vi landar




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards