Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Njuter av ledigheten

Av maricici - 9 oktober 2015 16:54

och ett Sibylla Super Meal Plus Menyn, där jag brukar stressa på för att få middagen färdig månadens allre flesta dagar..

Handlat; Bara till sambon idag, lite casual wear, hans gamla var utnötta och lagt i sopsäcken under någons protest..

Dvs jag langade in i provhytten till det hördes ett barskt; Det skall inte vara mer här!

Passade också på att köpa presenter till yngste grabbens födelsedag om drygt en månad med tanken att då slipper man göra en extra resa sedan..

Gick in på Kicks för att investera medlemsrabatterna i en herrserie till sambon, deodorant, duschtvål och en after-shave lotion..

Passade på att spreja en provdoft Chanel N:o 5, en expedit kom fram och frågade om hon kunde hjälpa till med något? Nej, tack, jag bara tittar..  JO, vänta, en herrserie med inte allt för påträngande doft  Det blev efter mycket beslutsångest den icke djurtestade Bulldog.

Och så in på pressbyrån och köpa något till mig; Brittiska Elle och min äkta favorit British Homes & Gardens, det enda jag tänkte ägna mig åt och inte detta. Nej, det var Expressens rubriker i presbyrån som slog British Homes&Garden ur handen på mig geom att meddela att Åkesson är också ute och går och inte denna...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21555888.ab

Nyktert sagt så fattar jag inte vad det här pajasuppträdandet ska tjäna till, det hela liknar mest en lekstuga för alldeles för smått folk för att syssla med politik..

Just nu är det politiska läget i väljarkåren alldeles för instabilt för att man ska kunna glädja sig åt utgången av ett nyval, förstår inte hur dom tänkte där..

Och att större delen av min personliga bekantskapskrets inte gynnas alls av deras budget eller politik övht inte har ändrat åsikt sedan sist..

Hoppas på nyval; Jag..

Passar på att njuta av South Downs trädgård, även om dom traditionella formklippta buxbombollarna fick    växtligheten ska lämnas så intakt som möjligt när man beskär  och Creative Vision där man gjort ett snyggt arrangemang av en par travar vedträn och träredskap hängda på en vägg ovanför, oklar vart det sitter i ett helhetsintryck.

Tänkte också arrangera mina vedtravar inomhus snyggt enligt någon tidningsmodell, köpte en förvarningsbänk utgående modell halva priset på Jysk och det slutade med att den används som förvaring till hattar, gästtofflor, broddar, tygkassar med miljötänkreklam och andra lösa föremål. Ovanpå ligger grabbarnas sportbagar, en badrock, en vilsekommen dagstidning och en och annan katt..





 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards