Ensparkibaken

Alla inlägg den 10 februari 2016

Av maricici - 10 februari 2016 01:15

 

Semla och kaffe till efterätt- givetvis. Däremot avstår vi från bruna bönorna, gjorde en röra på majskorn, kidneybönor och isbergsallad mixat med resterna av helgens potatissallad och åt med ugnsbakad lax till istället.

Fick en fundering på bloginlägget Nordiska Gudinnor. Jo,:det handlar om magi och konsten att pröva vingarna utanför gängse normer och konsten att flyga fritt. Övningar för den som vill. Enligt min tolkning då.

Vi har redan gått passerat gränsen för samhällsdebatt då detta handlar om något helt annat.

Så man kan gå omkring i lumberjackstället, svettig efter snöskottning, med en prilla under läppen och fortfarande vara hur hot som helst. Lära från Norrlands landsbygd.

Men i går natt försökte jag få hem min katt med varierande framgång, eller också lyckades det på så sätt att hon kom hem helskinnad. Har en känsla av att mina katter är försedda med skyddsvakt, för att dom kallas mina levande värdefulla liv.

 

på väg till duschen och sängen och lite badrumskonst. Dotterns tror jag.


Nattmusik:



Av maricici - 10 februari 2016 00:50

       

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards