Ensparkibaken

Alla inlägg den 13 november 2020

Av maricici - 13 november 2020 14:07

Besöksförbud på yngste grabbens gruppboende från och med i dag. Undantaget att han får komma hem och hälsa på som vanligt då vi själva befinner oss i riskgrupper och är ytterst försiktiga och noga med att hålla den sociala distansen. Korrigerar rutinerna; vi hämtar och lämnar vid gruppis ytterdörr, han får inte följa med in och köpa sitt lördagsmysgodis, jag går ensam och med munskydd försedd. Och så missar jag manifestationen Stoppa Trafikverkets Flytt från Mellansel i morgon, synd men det kan inte hjälpas, jag har ett stort ansvar att inte föra in covid-19 på omsorgsboenden och DV, även om det känns surt att missa den. Dels så kan jag inte tänka mig ett Mellansel utan järnvägsknut, och dels så har jag vänner som berörs personligen av flytten. För att inte tala om att vi alla berörs av den här levande landsbygden som återigen får ta ett steg tillbaka. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards