Ensparkibaken

Alla inlägg den 19 november 2020

Av maricici - 19 november 2020 13:48

En kille med en lite värmländsk accent om jag inte har fel och en kille med man och en härlig unge som vågar ta plats på små barns vis. Allt lyser av klassisk hemtrevnad så det var ett verkligt lyckat val tycker jag.

Annars har jag inte hunnit med så många nyheter då den äldre grabben kom hem i går efter en veckas bortavistelse sugen på social samvaro och medförande en veckas tvättberg. Vi stekte tunnpannkaka som välkomstmiddag med Bandit Rock mullrande i bakgrunden, och det är väl ungefär det ultimata för honom. Fick telefonsamtal från korttidsboendet mitt i matlagningen, det handlade om nya rutiner runt medhavda mediciner som skulle träda i kraft, och jag konstaterade att jag har återfått simultankapaciteten att fokusera på mobilsamtal, steka pannkaka och bromsa den äldre grabben från att provsmaka eftersom dom är färdigstekta igen. Och att den äldre grabben tackade nej till ärtsoppan denna gång också.

På morgonnyheterna var det mycket om snöovädret som skulle dra in. Undrade vad det var för stor sak i det, att det kommer stora mängder snö på kort tid är inget ovanligt. Och att det blev ett antiklimax där vi bara fick ett lite vitt, moddigt täcke.


Från den äldre grabbens låtlista:


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards