Ensparkibaken

Alla inlägg den 16 augusti 2021

Av maricici - 16 augusti 2021 14:31

fullständigt vräker ner där ute efter en solig helg i dubbel bemärkelse med den äldre grabben på besök. Hämtade honom på fredag kväll och efter en noggrann inspektion så konstaterade han att huset stod kvar och fredagsmyset med ostkrokar och godis fortfrande var på plats.   På lördag hade vi tänkt oss en utflykt men det blev bara en glasstrut i parken och sedan ville han hem och titta på sin favorit DVD Disneys fantasia och den gick hela kvällen. Och i går var det dags för tillbakaresa där överlämnandet gick betydligt bättre än förra gången. Han fräste bara lite demonstrativt   och försvann in till sig. När vi kom hem hade dotterns internet försvunnit igen och vi sökte förgäves efter problemet.


Idag; Ser till min häpnad att jag verkar vara den enda som förutspått utvecklingen i Afghanistan med dom ökända avskyvärda Talibanernas återkomst. Världsledarna ser ju ut att vara slagna med häpnad.  

Att människor försöker fly i panik borde ju berätta något för alla oinvigda.

Och så vardagen; Hade lite påslakan och lakan ute på tork som jag skulle hämta in med jag tänkte duscha först och när jag kom ut ur duschen var dom också duschade av regnvädret.  

SMS från resursplaneraren; kan du jobba tisdag och onsdag natt? Jo då, hade ju skrivit upp mig som tillgänglig.

Fint, kan du ta den här natten också?   Under ett par minuter kände jag mig lite kluven, där ryker den välbehövliga storstädningen igen, men å andra sidan behöver jag alla timmar jag kan få, så ja, jag går ut i natt också.  

Men inte torsdag natt då jag ska vara i Ö-vik kl 9:50 på fredag för att ta dos två och så ska jag hämta yngste grabben på fredag kväll och återlämna honom på söndag.

En fulltecknad vardag som rullar på.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards