Ensparkibaken

Alla inlägg den 23 augusti 2021

Av maricici - 23 augusti 2021 18:19

Vi har ett automatiskt bokningssystem och någon annan hann svara ja på smsförfrågan strax före mig. Så kan det gå när inte haspen är på. Ringde i alla fall resursplaneraren och meddelade att jag står till förfogande hela veckan för en gångs skull. Jo sa hen, det är inte ofta det är överskott på nattvikarier men ibland så händer det.  

Och sedan har jag börjat med storstädningen och ätit en god middag; hemlagad pölsa med färskpotatis och inlagda rödbetor och så en våffla med hallon/saltlakritsglass till efterrätt. Köper såna där ofyllda strutar och fyller dom själv, lite billigare och mycket godare.

Och för att spinna vidare på temat så blir det nattarbete och mat. Vi har inga schemalagda raster på natten utan får sätta oss och äta när det blir en lugn stund. Och vad man äter står mellan var och en och dens mage. Vissa äter sen middag, andra mellanmål och en tredje grupp knappt alls.

Själv tillhör jag mellisgruppen och har cirkatiderna 23:00: Någon frukt och en kopp kaffe. 03:30: Lite fruktyoghurt med havrefraskuddar och så en kopp kaffe med mjölk. Och så dricker jag mycket kolsyrat vatten emellanåt.

När jag kommer hem så äter jag en tallrik havregrynsgröt med äppelmos och mjölk och det somnar jag gott på. Absolut inget kaffe denna gång, det kan förstöra sömnen.

Mitt personliga matschema som min mage mår bra på.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards