Ensparkibaken

Alla inlägg den 28 augusti 2021

Av maricici - 28 augusti 2021 14:08

inga jobberbjudanden har droppat in och grabbarna är kvar på sina boenden i helgen vilket innebär att jag äntligen satt igång den planerade storstädningen. Kök, matrum, hall, mitt sovrum, den äldre grabbens rum, bad och duschrum och halva yngste grabbens rum avverkades i går och i dag ska jag se över trädgården och börja slänga säsongsväxter som gjort sitt. Och allt ska vara klart till måndag då jag har ett fyra nätter långt pass igen. Jag trivs ofantligt bra med både jobbet och arbetskamraterna och då kan ju vissa undra varför jag ser fram emot en tidig pension? Svaret är att kroppen börjar bli ganska sliten efter nästan 40 år i yrket och jag har ofta värk i både axlar och rygg, speciellt efter arbetsnätter när det varit mycket gående och tunga lyft.

Funderar för övrigt på om jag ska ta en uppfräshning av undersökterskeutbildningen nu när det ska bli aktuellt med legitimation och är i valet och kvalet; å ena sidan är det högintressant men å andra sidan vad ska jag med den till när jag går i pension när jag läst mina poäng?

Får fundera vidare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards