Ensparkibaken

Alla inlägg den 6 januari 2022

Av maricici - 6 januari 2022 17:36


 

Fönster från vänster till höger; Ljudisolerat allrum (utbyggnad) yngste grabbens rum (numera gästrum) matplats, utgång till uteplats, kokvrå och till sist tvättstugan. Övervakat av Alert Alarm.


Fortsätter uppdateringarna med det sista från December; kära syster ett blev förklarad cancerfri dagarna innan Lucia. Ett glädjebesked men återhämtningsprocessen efter behandlingen är lång och jobbig och hon är fortfarande trött och skör.

Och i måndags blev jag utkallad på jobb kl 21:30 på grund av en större kris när en kollega inte dykt upp och inte svarade på mobilen. Jobbnatten; Alla var stressade över en normalt pålitlig kollega som gått upp i rök och jag som hade lagt mig när dom ringde var mentalt någon annanstans än på min arbetsplats.

Men förklaringen kom på morgonen; en VAB som resursansvarig missat att ringa in vikarie på. Eh, oj då!  

Och sedan så har jag varit ledig och hemma och får se hur det blir med jobb nu, två är tillbaka från föräldraledighet och en från deras tjänst har förtur till vikariat.

Men jag har i alla fall blivit erbjuden inskolning på det andra boendet som ligger en kulvert bort.

Och krisar det finns alltid dagtidsvikariat, en sistahandslösning då jag tycker a) det är pest med tidiga morgnar och b) det är mycket sämre betalt.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards