Ensparkibaken

Alla inlägg den 9 januari 2022

Av maricici - 9 januari 2022 18:55

Blev inte sjuk, utan det handlade nog om sömnbrist. Har i alla fall ägnat dagen åt att börja plocka undan julpyntet och gotta mig åt lyxproblem som vart lade jag gardinstången, varför finns inte blå krukskydd som passar och vad ställer jag den här vildvuxna aloen som skulle delats minst tre plantor för länge sedan?

Och varför glömde jag motorvärmare + kupevärmaren i sedan fredag kväll med dagens elpriser? Har att göra med varför är garaget fullt med prylar som skulle köras till återvinningen i oktober?


Och några spännande recept har jag inte på gång, håller fortfarande på att göra slut på resterna av julmaten. Honungs och chiliglaserade revbensspjäll med pommes i går och gravad lax och potatissallad på mackor i dag. Var meningen att det skulle bli sushi av laxen men det fattades ett par ingredienser därav den udda kombon på macka.


Men en vinterbild har jag hittat i alla fall:

 

Sidensvansar utanför köksfönstret.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards