Ensparkibaken

Alla inlägg den 11 november 2014

Av maricici - 11 november 2014 16:54

och julen är bara en av dom så nu börjar jag att köra igång, men det är för tidigt att sätta kategorirubrik ännu..


Listar Must have:

  • Julklappar. Finns det något att glädjas åt som man inte behöver så passa på.
  • En riktig gran. Köper odlade sådana strax utanför stan numera efter xx antal år med dödsful plast.
  • Övrigt pynt. Hä se ut som på ett jävla tivoli som min exsärbo från Skellefte sa.
  • Film: Scrooged, komedin baserad på Charles Dickens En spökhistoria vid jul och Ett päron till farsa firar jul (vem lånade dom förra julen?)
  • Hemkokt knäck, seg eller hård med eller utan mandel, bränd eller inte bränd
  • Hembakta pepparkakor. Jomenvisst
  • Julmust helst Zeunerts
  • Snapsar i 50 ml flaskor till julbordet för att se vem som grimarserar kuligast
  • Julskinka, för traditionell kvällsmacka med senap och julmust till
  • Karl-Bertil Jonssons jul. Personligen tycker jag att farsgubben är hela behållningen.
  • Egna sillinläggningar, ju fantasirikare desto bättre
  • Whiskey on the rocks när alla gäster gått (Om ni säger till kan ni få ett smakprov medan ni är kvar)

Kan utgå:

  • Syltor av alla modeller
  • Kalle Anka och hans vänner firar jul; och vilka håller alltid på att fixa julbordet varje år vid den tiden? 
  •  Floder av sprit, spar det till nyår
  • Nötter; Är fortfarande allergisk
  • Vörtbröd. Örk
  • Glögg. Överreklamerat.
  • Alladinasken; är jag ensam om att tycka

 

Julkul

Av maricici - 11 november 2014 08:13

Vilken bloggtyp är du? Test Jag blev Dagboksbloggaren

Stämmer så in i helsicke bra på min blogg, eller med egna ord; en osalig röra av glittrigt rosa, vardagsbeige och tungmetallsvart.   

Inget är för smått att dokumentera, men däremot så finns ämnen som blir för stora och utrymmeskrävande, för att inte tala om långrandiga som kastas. Föredrar att trycka ner kortfattade, spontana reflektioner och tankefragment framför väl genomtänkta och djupgående avhandlingar. Möjligen ser läsarna hur dom blir till.  

Den allmänna läsarillusionen om att inget är för privat för att lägga ut på blogg kraschade tyvärr, visst har jag (och andra dbbloggare) en sfär som känns alldeles privat för att lägga ut, precis som jag är restrektiv med att blogga om människor utanför detta hus, i den mån det finns är dom tillfrågade.


Kategorier= förbannat rörigt då det är en dagboksblogg med alldeles för många underrubriker för att kategorisera.

Läst i pressen; Har ingen intresseklubb som bevakar något speciellt utan det följer mönstret nedanför. Läser för övrigt webbtidningarna i mån av tid och det händer ofta att jag inte hinner hålla mig uppdaterad varje dag.

Ämnen: Splittrat, random och på en skala.. Har inga speciella intresseområden som avhandlas utan allt följer det spontana vardagslivet.

Länkar; Uppdateras alldeles för sällan, men ligger ungefär på sidor med mina återkommande besök.

Presentationsruta: Uppdateras för sällan, men försöker hålla den aktuell.

Antal besökare: Ligger på den stora varibeln mellan 5 och 200 per kalendermånad, mest beoende på vad som kommer upp i sökmotorer tror jag.


Kommentatorsfält avstängt= Privat. Kommentarer önskas ej.

Kommentatorsfält öppet= Bara ni verkligen vill ha något sagt så. Kommentarer avsedda att bara spy galla i största allmänhet raderas utan närmare kommentar, och raderas gör även spamlänkar som ser ut att ha postats helt omotiverat.  Kommenterar jag den lätta fascistoida allmänheten och att det jobbigaste är att dom aldrig kan stå för sin läggning, så borde jag köra fair play och hålla fältet öppet kanske?

Min quote; Inte bara Fascistoid utan också Arrogant. Well; Om livet ger dig citroner, så klyfta dom, och skölj ner med lite salt och en sexa tequila.  


Det grymmaste, elakaste någon sagt om min blogg: Hittar faktiskt inget.

Det snällaste någon sagt om min blogg: Att det är en innehållsrik och stilistiskt skicklig skribent som verkligen berör.

Det ärligaste någon sagt om min blogg; Att bloggare ägnar sig åt mental onani och intet mer (Robert Aschberg om bloggar i allmänhet) För övrigt det sannaste som någonsin sagts. Klockrent Robban!  



Bloggplatsens reklamrutor hålls öppna då jag inte tror att det finns något som heter gratis middagar och en bloggplats behöver intäkter för att kunna hålla igång. Ingen stor sak i det vad mig beträffar.






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards