Ensparkibaken

Alla inlägg den 26 november 2014

Av maricici - 26 november 2014 23:29

Så gäller det att fokusera på ett mål i tillvaron och det fungerar inte i kväll, psyket är alldeles för uppsplittat efter denna dag. Försökte meditera lite men somnade med lika mycket skräp kvar i skallen som när jag började..

Magi handlar för övrigt om att arbeta med psyket och utforskande av sig själv, av andra,av andra världar och whatever..

Jag vet att vissa förespråkar ett Quick Fix Magick Kit, men jag anser att det inte fungerar åtminstone inte om man siktar mot högre mål. Visst, du kan få dina frukostflingor och ett par guldtänder att blixtra med medan du minglar runt och känner dig lycklig, fri och rik, men sedan då?

När beundrarklubben gått och du vaknar upp tom på allt utom en nedgången Lindsey Lohan..

Vissa ger upp där medan andra söker en ny chans och en tredje grupp har ännu inte vaknat till liv om att dom bara spinner spindelväv eller mera meningslöshet åt sitt meningslösa liv. Dom som får mig att vilja brista ut i Uffe Lundells svanesång Stackars Jack.

Kökshäxor, Whitelightermanipulatörer, Devil Worshippers, personligen har jag inget som heter bra eller dåliga erfarenheter utan allt som händer är en helhetsbild av ett liv. Det yttersta ansvaret är alltid ens eget, mitt..


Själv irrade jag runt och sökte, hittade något som kallades satanism via nätet och fick en ahaupplevelse att DÄR platsade min livvsyn in..

Men det var inte allt, ingen kyrka, ingen frälsare utan bara kravet var din egen gud och lär dig stå på egna ben.

Mina egna kungsord numera..

Okej, jag började studera magi gjorde nya försök, misslyckades, lyckades, ett steg fram och två bakåt.

Lustigt nog var det inte Anton LaVey som jag började studera utan CG Jung Psykologi och Alkemi, en grund som gav en nystart och fortfarande hänger med som en av grundstenarna.

Tja, det heter ju "sin egen gud"  The Satanic Bible advises to "question all things" - but it helps to be able to think, first." Som Blance Barton sa i sitt brandtal Sycophants Unite!

Den ouppnåeliga styrkan som alla pratar om sitter inte i konsten att jämföra sig med andra, utan i att utveckla sitt eget jag och jämföra sina resultat med mig själv formen i går och hur ser den ut idag. Jämför dig med andra och du skapar bara spindelväv, andliga önskedrömmar och ett hjärnkontor i fullständig stagnation. Min erfarenhet av andra och min livsvisdom. Att jag 156 cm kan skrämma iväg biffar på 2x2 meter irl, är inte min huvudsak utan en bisak och en ganska praktisk sådan.

Det är en djungel där ute, äta eller ätas, valet är ditt.

Så när blir man fullärd?

2001 tjoade jag  "Vi har tatt studenten, fy fan vad vi är bra"!  när jag för första gången lyckades uppnå ett varaktigt resultat och på den vägen är det. Försöken började 1994.

Blir man någonsin fullärd? Jag vet inte, men min åsikt är att man alltid kan utvecklas en bit till och se nya möjligheter och uppnå bättre resultat. Säger bara att det finns perioder då man verkligen har flytet och visst kan man stå framför spegeln, slå sig för bröstet och påpeka att jag är på toppen av min förmåga, men att stanna där skulle innebära total stagnation.

Och min målsättning är hög.










Av maricici - 26 november 2014 13:55


   En fin svåger, storebror och vän har somnat in.

R.I.P Harry och må du få återse din älskade dotter Malin och hennes Bonzo idag.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards