Ensparkibaken

Alla inlägg den 4 december 2018

Av maricici - 4 december 2018 13:45

Vilket råkar vara sambons födelsedag men bästa presenten kom med posten redan i dag så;

  Tid för operation av grå starr redan den 17/12 kl 09.45.  

 

Ingen var beredd på den korta väntetiden så det kändes rätt bra.

Jo då, han har paket från mig också- med en varm tröja och en ny t-shirt att ha under.

Här passar vi på att rusta för den kommande vintern.

Men än så länge är det bara regn och snöblandat slask utomhus och ingen klagar.

Man vågar knappt tänka ordet snö efter förra vinterns snöchock.

Av maricici - 4 december 2018 11:14

  Grattis på födelsedagen!

 


I paketet; Ett par stadiga fårskinnsfodrade innetofflor. En present från sambon.  Och så har jag fått några grattis via telefon och messenger.

I övrigt så firas dagen inte alls.

Jo, yngste grabben hade blivit lovad tårta till efterrätt.

 

 

Söker historiska fakta runt mitt födelseår men det hände inte så mycket;

En flicka som höll en pojke i handen på skolgården kunde få sänkt uppförandebetyg, Kalle Anka och hans vänner önskade God Jul i TV för första gången, isterband och ärtsoppa var populär vardagsmat, Dom regionala nyheterna var nytt och hette XYZ-kvarten och Sverige fick sina första kvinnliga präster.

Källa: Populärhistoria

Annan kuriosa är att jag har kvar mitt födelse och vaccinationskort och ser att jag vägde 3830 gram, var 52 cm lång och föddes i slutet på dagen, alltså kl 23:57

 

Min födelsedagslåt, dvs ettan på topplistorna denna dag:

Och här kan alla som vill hitta sin egen födelsedagslåt

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards