Ensparkibaken

Alla inlägg den 2 mars 2021

Av maricici - 2 mars 2021 19:31

Fick svar som visade på att jag har covid-19 kl 17:30 i kväll, sådär mitt i matlagningen. Loggade in läste svaret som inte var vad jag trodde, ringde runt till alla jag träffat (ett fåtal tackolov), och så försökte jag ordna för den äldre grabben vilket var lättare sagt än gjort. Han får inte vara kvar på korttidsboendet för det kommer fler brukare dit i morgon eftermiddag (han är ensam just nu) och ordinarie handikappskjuts kräver negativt covidtest innan man får åka med. Jag kan inte hämta, jag ska ju vara isolerad i 3-4 dagar till. Herregud, vilken röra   Vi kom i alla fall så långt att en personal med genomgången covid och med antikroppar försedd skulle komma till honom i morgon bitti och har vi tur får hon låna en tjänstebil och köra hem honom. Och om jag får någon vikarie i hemmet återstår att se.

Nu vet man ju inte heller hur läget är för den äldre grabben, han kan ju vara smittbärare utan symtom, eller med vaga symtom som han inte kan berätta om.

Hade det inte varit för det förlorade luktsinnet så skulle jag gissat på en vanlig förkylning. Och ändå tillhör jag en riskgrupp som skulle blivit jättesjuk. Oberäknelig sjukdom det här.

Eller också är det den där teorin om att vissa blodgrupper drabbas lindrigare (jag är RH 0- ) som slagit in.

Hur som helst så hoppas jag att det där jäkla viruset stannar i näsan.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards