Ensparkibaken

Alla inlägg den 21 mars 2021

Av maricici - 21 mars 2021 11:23

Läste lite i går kväll och drömde så konstigt på natten.

Jag befann mig i ett varuhus med utförsäljning av allt och tittade på kläder åt mina kommande två syskonbarnbarn och så snart jag bestämt mig för vad jag skulle köpa var plaggen spårlöst borta. Plötsligt frågade en röst om jag inte skulle handla av xxx, dom hade en egen monter. Jo, jag skulle vilja köpa det där vindspelet. När jag öppnade plånboken fanns bara sedlar med runskrift på och jag konstaterar att det där är inga riktiga pengar. Samtidigt kom dottern och påpekade att jag inte kunde skylta så öppet med flera hundra tusen. Frågade hur som helst om jag kunde betala med swish och det gick väl an. Bara det att mobilen hängde upp sig i något spel som jag inte kom ur.

Och så vakande jag.

Min tolkning är att jag ska följa min egen intuition och inte lita till vedertagna normer eller fråga andra om lov. 

Av maricici - 21 mars 2021 11:14

  Blå himmel och och töväder

  Fortfarande minusgrader på nätterna med is på gårdsplan och gatorna som följd. På gården står syrrans lilla hyundai även kallad Kalle Anka bilen.

 

Och det blåser friska vindar i dag. Hoppas att presenningen som nyss svävade förbi inte tillhör oss.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards