Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 13 januari 2022

Min dygnsrytm blir sig aldrig mera lik

Av maricici - 13 januari 2022 11:49

sedan jag började jobba natt. Blev utkallad på eftermiddagsskiftet 13-21 i går, avdelningen där det händer något hela tiden och man sitter bara på schemalagd rast. Var ganska trött när jag kom hem och somnade runt 22:30 men sov jag hela natten? Nej, vaknade runt midnatt, försökte somna om och det gick sådär. Djupsömnen infann sig vid femsnåret och så vaknade jag halv åtta igen och käkade lite lättkvarg med hallon och försökte sova en stund till, kaffet fick vänta. Blev väckt av ett strömavbrott strax efter åtta och kom på att jag inte fixat kaffe. Somnade i alla fall och vaknade klockan 10.

Strömmen tillbaka, fixa kaffe fort innan det händer igen.19 grader inomhus, göra upp en brasa. Kolla epost, inget internet, starta om utrustning, ringa supporten, kolla ett par detaljer till och där satt den; fabriksåterställningen av routern som brukar behövas efter strömavbrott hade jag glömt.

Kolla jobbkalendern, inga nya beställningar och nattarna som jag träffade innan jag gick hem i går hintade om att dom tänker vara friska i helgen. Alltså kan jag ta hem grabbarna över denna helg. Ringa två boenden och be dom beställa färdtjänst. Den äldre grabben hade varit hemma tidigare i veckan med förkylningssymtom och hade sin första DV-dag i dag sa dom. Inget covidtest taget och till den saken hör väl att han brukar lägga in kraftig protest mot att få näsan perforerad. Alla testförsök förra vintern misslyckades i alla fall.


Och ute är det inte det vanligaste januarivädret, det regnar och är 4 plusgrader där vi annars brukar ligga runt -20-25.

Skulle ha varit in till grannbyn och hämtat paket hos DHL-ombud och handlat lite gott åt grabbarna men det känns drygt att halka iväg. Avvaktar till i morgon.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards