Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Ledig helg? Sovmorgon till kl 12 förstås

Av maricici - 9 november 2014 12:44

och så lite FB, laddade upp filmklippen på systerdotterns skönsång (tyvärr, inte offentlig) , hälsade till svågern som har hemflytt med hemsjukvård på G, bra! hemma är alltid hemma  , läste lite andra statusar och delningar och

*OMG* I  IT!  :




Och givetvis vaknade min ökända sjuksyster till liv HÄR, vad annat är att förvänta?

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/ge-tillbaka-korkortet


Vad kan man säga om citodon? Att dom brukar föreskrivas tillfälligt vid svåra smärttillstånd då andra analgetika inte har effekt eller är kontraindicerat på annat sätt. Min sambo som inte tål NSAiD-preparat som alla andra reumatiker får utskrivna brukar käka citodon tillfälligt när alvdeon 1 gr x4 inte räcker till. Och att man tycker att det icke narkotikaklassade Paraflex hade varit ett lämpligare alternativ för yrkeschaufförer under utbildning.


Att man tycks reagera lite individuellt enligt vårdgivar-FASS

Och att längre tillbaka var det körförbud på alla narkotikaklassade preparat vilket senare ändrades till det luddigare "eget ansvar" eller "bör beaktas". Har sagt det förr, allt blir hängade i luften då man inte kan förvänta sig att hela sveriges befolkning ska ha den  basicutbildningen i sjukvård som gör att man vet vad man ska titta på och fråga om. Och det försvåras alltid av att det kan vara flera föreskrivande läkare inte medvetna  om varandra som delar ut recept som ibland är direkt kontraindicerade (har fått kolla upp sambons vid ett par tillfällen), och att av våra läkarbesök dom senaste två åren är det ungefär en läkare av alla åtta som frågat efter dina aktuella mediciner. Annars förväntas man som patient själv upplysa om sina mediciner, och ev kända medicinallergier och tidigare biverkningar. Och läsa bipacksedeln och notera att min bedömning av skärpt uppmärksamhet var inte densamma som polisens. Jag säger bara, det ska f*n vara patient numera..


Farsdag; Ska åka och fika tillsammans med farsgubben senare i kväll, då alla andra på boendet håller på att göra kväll och han brukar ha som långtråkigast. Present har han redan fått; en ny CD-spelare från alla barn med familjer som syster 2 delat ut personligen. Dottern har i alla fall köpt 2 nya CD-skivor till morfar och så ska han få en ask choklad så vi slipper komma helt tomhänta.

Annars; Börjat läsa om Juholts kortkorta gästspel och försöker scanna in den nya lila modellen..


 
 
Linn

Linn

9 november 2014 13:49

haha rolig!!
Kika gärna in på min blogg och hjälp med med mina planer på bloggen inför December, skulle bli så otroligt glad om du lämnade en kommentar om vad du tycker!! Tack så sjukt mycket! :)

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards