Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

När jag låg och sov? *Hahahahahahaha*

Av maricici - 17 november 2014 07:58

http://www.allehanda.se/allmant/angermanland/det-hande-nar-du-sov-102


Och det här hände när ni trodde att vi låg och sov:


Kl 01:30: Frun vaknar i TV-soffan med Håkan Juholt över näsan, boken alltså. Jävlars vad seg den var. Kliver upp, tittar till grabbarna och låser altandörren mot söder. Nyligen varnad för bilstölder och en inbrottsvåg på väg hitår måste man ju köra lite överkurs. Ja, ja.  Bara notera att här är ljuset alltid tänt och vi sover aldrig.


Kl 01: 55 : Vaknar av tusen nålar mot axeln, inte inbrottstjuvar utan en mjölktrampande katt.  Spinner så fjäskigt gör hon också så hon får hållas. Och det låter i natten; *KRAS; KRAS; KRAS*

Sambon; Men Vad GÖR du? SLUTA!  

Jag; Hon mjölktrampar.

*KRAS; KRAS; KRAS*

Sambon; Men lägg av då. Hey, i´m talking to you!   

Katt:   

Jag; Hon håller på att bädda på min axel, hon lägger sig nog snart.

*KRAS; KRAS; KRAS*

Sambon: Tyyyst!  

Jag: Hon måste fixa till det på min axel, det är den högsta utkikspunkten och...

Sambon: *Fatta tag i katt och dra*

Jag:MEN AKTA FÖR FAN, HON HAR JU KÖRT IN KLORNA!  

Sambon: *Har lagt katt mitt emellan oss och där ska hon ligga lugnt och stilla*

Jag: Kom just på; Altandörren här inne är också olåst och vi har en inbrottsvåg på...

Underförstått; Du ligger närmast och borde kliva upp och låsa.

Sambon: Ah, låt dom komma..

Jag; I was born ready? Jag också, bra!..  

Altandörren är olåst och vi somnar in lungt och stilla.


Kl 04:00: Yngste grabben vaknar till och undrar vad klockan är. 04:00, du kan sova en stund till efter avklarat toalettbesök.

Det borde jag också, men jag börjar känna mig vaken och sugen på något. En snus? Eller rent av en rök?

Tassar iväg upp och söker dosan med den heliga jungfrun på.. Var har jag nu lagt, i handväskan? Nähä då.

Vid datorn, trevar mig fram i mörkret, glömmer att där stod en stol och mosar en lilltå.

Känner stjärnor och planeter i tån som långsamt sprider sig runt foten. *Svär långa ramsor i det tysta*

Och där var den; snusdosan! Ahhh, och nu kan man lägga sig och somna om..


Kl 06:10 : Vaknar av ett samboskri om tio snooze och grabbarna..

Jag: *Har han glömt att det är Måndag?*  


Så har ännu en natt gått utifrån gatan sett; varde ljus och så släcks det, varde ljus och så släcks det, varde ljus och så...

Tror inte vi behöver oroa oss för någon inbrottsvåg.









 
 
Ingen bild

Cecilia Örtquist

17 november 2014 10:06

Ja sånt kan hända. Själv vaknar jag 07:00 på min lediga dag utav Lillgumman som inte slutar mysa med mej. Jag vänder på mej men hon ger sig inte så Man går upp ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards