Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Än var det inte mycket till jul..

Av maricici - 17 november 2014 22:29

Bra.  Jag vill inte ge någon fel signaler om att det måste vara si och så och måste göras det och det, ett år låg jag inlagd på kirurgen från lucia till dan före dan och det fungerade ändå. 2001 hade vi influensa och 40 graders feber, alla, hela helgen så jag vet att man överlever utan att fira alls.

Dottern och den äldre grabben sitter i köket och käkar julknäcke och dricker julmust. Det är julrelaterat - och spontant.

Näthandlar julklappar, jag får klaustrofobi av att trängas inne i stan under rubriken alla ska hit och det på samma dag.

Köper födelsedagspresent till sambon som fyller år i början av månaden;

Dom här och den

Födelsedagsbio; liten och klen och den enda överlevande av tvåäggstvillingarna, systern levde bara 24 timmar efter förlossningen. Prematur och neontalavård fanns inte i utvecklad form 1955. Var i kapp sina jämnåriga vid 6 månaders ålder och på den vägen är det.

Min bio dagen före fem år efter; Kom till världen med hjälp av sugklocka och handkraft efter en mardrömsförlossning på 36 timmar med bara värksvaghet. Var enligt uppgift storväxt, storögd, pigg och utforskande och hade rekord i barnolycksfall i hemmet och på den vägen är det..

Vi Decemberbarn (Åtminstone dom här två) är för övrigt inte bortskämda med födelsedagspresenter, det sparar vi till jul, och inte med storstilade födelsedagskalas för det hanns inte med i julstöket.

Fick precis besked om att jag vunnit 640 kronor på postkodlotteriet. Det får bli min present.

 

Lite adventsstämmning eller nåt..  Vi firar inte advent i det här huset, det har bara blivit så.

Men stjärnor har vi överallt, jag gillar mysbelysningar.

 

Titta, isen börjar lägga sig på sjön. Tyckte att det var nyss jag och syster 1 var här och nattbadadade. Årets Juliminne; Värmeböljan med 34 grader i skuggan och ökenhet sand dagtid. På kvällen blev det perfekt.

Syster etts julklapp är beställd, ett presentkort på Kicks med ett bidrag till hennes favoritparfym.

Har en surprise till hela familjen, jag ska byta namn och det får bli min julklapp, det kostar nämligen en slant.

Nädå inte så, utan jag ska göra ett tillägg med ett bortglömt släktnamn som syster ett hittat. Kierf-och så mitt andra efternamn. Ett gammalt soldatnamn som hängde med någon farfarsmormor eller hur det nu var.

 

Lite julstämmning blev det




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards