Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Svartkonst; min definiton FAQ

Av maricici - 3 november 2014 02:28

Handlar om utövande ur ett vidgat perspektiv som varken representerar ont eller gott, utan bara min inre sanna vilja och det är just detta som gör magin så mycket kraftfullare och effektivare.

Det handlar om något som går hand i hand med livåskådningen, eller om en helt annan livsstil och är vad jag vet inget som kan användas tillfälligt av icke initerade, åtminstone inte som ett effektvt vapen eller redskap. Definitionen vit vs svart, synonymt med god vs ond grundas bara på gammal vidskepelse.

Magin kan mycket rikigt användas i syfte för att förgöra en fiende (det som alla vill veta om det är sant) men också för andra ändamål, t ex för att helt enkelt fixa ens vardag till det ultimata, för övrigt det som kallas livsstil.


Frågan om man kan dra till sig pengar har varit uppe vid något tillfälle och jag svarar; visst kan man.

Man kan också dra till sig sånt som favoritfrukostflingorna i livssortimentet utan att säga ett ord eller fixa en ledig p-plats i innerstan under rusningstid..

Nu ska jag inte svara för andra utan bara enligt min egen erfarenhet och det är att ju högre nivåer du når desto mera av dom här småsakerna försvinner. Först kan man undra varför, men sedan blir svaret självklart, med högre nivåer kommer högre mål, du har kunnat påverka frågor av högre dignitet och det enda du undrar är varit i helvete dina frukostflingor tog  vägen?

Man får vad man begär och vad mitt eget bankkonto beträffar så hålls det löpande skadeslöst men utan meningslöst överflöd då jag aldrig varit någon materialist av större mått. Jag har dom största habegären vid magins utförande och det intellektuella.



Kan man köpa sig lycka på detta sätt?

Defintivt JA om du kan din sak. Men det handlar inte om att sitta ickeproduktiv och dra till sig en massa smått och gott utan man får arbeta för sin sak, arbeta genom att ständigt hålla sig i form, jämföra sin dagsform mot sig själv och gårdagens och inte somna. Det är där som den omtalade elitismen kommer in i bilden, en helt annan sak än samhällets påstådda kriterier.

Varningarna för att du ska bli knäpp, olycklig, sjuk och råka ut för massor av bad karma om du sysslar med det här stämmer inte. Antingen är det lögn eller vidskepelse eller bådadelarna i kombo.

Man utvecklas som människa, man utvecklas i ansvarstagande och intellekt och kort sagt är det en sund och hälsosam livsstil..


Det kallas väl den vänstra handens väg och jag arbetar företrädesvis med denna litteratur som underlag

 

och innehar inget officiellt medlemskap i CoS, men det kanske kommer.

Och jag tillhör alltså dom som föredrar att hålla en låg profil både på nätet och irl, med hänvisning det krystade i att köra presentationerna NN Socialdemokrat, XYZ nyandlig eller whatever var och varannan dag. För det andra så ligger tonvikten med denna livsstil på individualism och man söker inte medlemmar och går inte runt och missionerar, en vikigt standard i denna organisation.

Däremot är det inte förbjudet att ventilera sin åsikt vid passade tillfälle och plats, t ex där någon bett om att få höra den. Som här och nu till exempel.


Så kommer den kniviga frågan samhällsengagemang, och jag svarar vart går gränsen mellan detta och vad jag personligen vill förändra i enighet med min egen vilja? Låt oss säga igen att detta handlar om individualism, motsatsen till flockmentalitet som är grunden till dom flesta organisationer och samhällsengagemang, och däri ligger det fasta gränsvärdet och sedan så får man räkna ut andra värden med sin egen individuella skalle. Ingen har sagt att det här skulle vara lätt.


Varför man inte är frisk i detta land of wonder?  

Intressant fråga med ett bra svar; jag skulle kunna må ännu sämre om jag inte befann mig på den punkt jag gör idag. Jag tillhör den icke andliga skolan som alltså inte sysslar med den traditionens healing, men däremot så har jag egna program där jag arbetar med energier och uppnår resulat, speciellt inom området psyke där jag i det närmaste blivit komplett och hel.

Om och varför man accepterar en människokropps naturliga åldrande och sönderfall som en del av livet, på det finns inga kollektiva svar, bara vars och ens individuella. Frågan om att uppnå bokstavlig odödlighet är förvisso intressant med lite dragning åt det spirituella.  


Och så lite om den gamla konsten att stämma blod apropå detta; så har jag lyckats med det konstycket vid ett par tillfällen, genom att avbryta ett par svårare epilepsianfall hos den äldre grabben ungefär vid den punkt då ingen sjukvård fanns tillgänglig akut och man stod ensam.

Har också hört om dom gamla lokala ritualerna då kloka gubbar kastade stålet över axeln och in i väggen allt medan dom åkallade mörksens makter..

Personligen tycker jag det lät alldeles för tidsödande och invecklat.  








 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards