Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Sovit hela natten för en gångs skull

Av maricici - 28 november 2014 08:38

Hade besök av syster ett och systerdottern i går, syster ett skulle prova en ny frisyr på mig och systerdottern skulle hade akut slut på bläck i skrivaren och skulle låna vår för att göra klart ett skolarbete..

Frisyren, flätor vid öronen fixad med kattens kam blev också bra..

Ja, jag sa det också, mäh, det där är kattkammen!  

Den enda som dög för att få till flätorna så jag böjde mig för den högre viljan och bet ihop.

Det blev bra, helsnyggt, men att fixa dom själv? Neh...

(Skolarbetet, bion, boken om mig, blev också bra)

Försökte läsa webb-AB under tiden och syster ett bara noterade att nu jävlar har alla proppar gått för alliansen, ja, skåpet måste brunnit totalt.  Och tja, jag är inte den som säger emot. Annars diskuterade vi bara Lena Melin och huruvida hon är lite för subjektiv som analytiker för att vara bra (min åsikt) eller ej..

Annars, inplanerade bakdag nästa Söndag; tunnbröd i stekpanna, något matbröd till och så havrekex, det bara noteras att nu är det slut på dom söta kaffebrödsdagarna - överallt. Märker det själv, jag tillhör inte nollvisionärerna av vitt rörsocker, men däremot tror jag inte på överkonsumtion och har faktiskt vant av mig så jag börja må illa av väldigt söta bakverk, typ rocky road bakelser, cupcakes och kladdkaka. Dom smakar fortfarande gott men efter några minuter får kroppen en reell biologisk sockerchock.

Grabbarna var trötta i går kväll som dom alltid är efter bad och motionsdagarna och hade lagt sig och somnat med lite assistans från sambon.

Satt kvar vid datorn där någon slagit upp Blocket av någon anledning, möjligvis av en sötchocksbild av en liten hundvalp, en bichon frisekorsning till salu.. Kärver viss pälsvård? Hmmm... Vad jag vet om den rasen så kräver den där fina ulliga pälsen kontinuerlig pälsvård, men annars var det rätt. Den enda nackdelen för övrigt, annars är det ingen väskaccesoar utan  pigga, nyfikna och aktiva vovvar med en viss jaktinstinkt som kan glimra till ibland. Min personliga bekant höll för övrigt på att få ett öga hackat av en skata under en batalj.

Och blocket bostad är ju alltid intressant: 3;a i Duploklossen till salu för 1 995 000  inte alls prisvärt enligt mig när jag tittar på utsikten. 3;a i det välkända kvarteret Älgen, fan vad dom har lyckats flåda till dom gamla sextiotalarna, åtminstone invändigt. Utsikt från åttonde våningen och granne med sjukhuset och akuten för ingångspriset 795 000. Dessutom nära till Lidl och ICA Qvantum på andra sidan E4;an.

Snabbt över till morgonens och sedan till tandläkarn, dvs sambon ska dit. Jag borde ha beställt tid för kontroll, men det vill sig aldrig..

Empatin stor bland Mellanselsborna Och det ska vi ha fan för i vanlig ordning då förstås   För övrigt anmäler jag mig som icke närvarande, jag jobbade eller satt och flätade håret eller nåt..

Delade åsikter om tiggaransvar, i Sollefteå denna gång. Då så. Inte mitt bord.

Annars så börjar tonen hårdna i kommentatorsfälten vad dom delade åsikterna beträffar, och det är väl bara så att folk har tröttnat på att ta skit och börjat ge svar på tal som man gör irl. Det där som brukar inträffa, på krogen, på kvarterspuben och på privata fester när det brukar gå handgripligt till.

Det är bra, det slåss för lite i SHL som Werblom sa. Han är visst den andra som chockat Ö-viksborna med oväntade förslag där man minst anat.....







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards