Ensparkibaken

Direktlänk till inlägg 30 mars 2021

Tar det här aldrig slut?

Av maricici - 30 mars 2021 21:20

Följde med syster två i dag för att hämta och lämna covidtestkit till henne. Hon började känna sig krasslig i går och tyckte det var bäst att kolla upp. I dag mådde hon i alla fall mycket bättre och jag försäkrade att det gjorde jag också på dag två och likt förbaskat var jag smittad. När jag och dottern lämnade våra test var kön på max två personer och i dag kom och gick folk med testkit hela tiden. Antingen har vi nått toppen av en andra våg eller också har vi drabbats av den brittiska varianten lokalt. Man träffar alltid någon som haft covid själv eller känner någon som har eller har haft. Nästan så det börjat vara det nya normala. Inte att man blir mer oförsiktig och så men den där skräcken och ovissheten har börjat släppa.

Nu har vi själva bekantat oss med det där spöket som bara fanns på avstånd tidigare. Och dom flesta av oss blir bara lindrigt sjuka men vi följer restriktionerna i alla fall. Man kan ju smitta någon som blir svårt sjuk eller dör i värsta fall.

Och jag tog precis min första långpromenad efter sjuktiden och konstaterade att den hade inte tagit ner kondition och lungfunktion i vart fall.


Hämtat den äldre grabbens säng har man också i dag. En allservicefirma var här kl 7:30 i morse och tog med den till hans nya boende då det är en hjälpmedelssäng som ska finnas på hans permanenta boende.

Och i morgon kommer en snygg säng med höj och sänkbar huvud och fotända inköpt på MIO. Berättade för den äldre grabben innan han åkte till korttids i dag och han; "likadan som i brorsans rum, inte höj och sänkbara ben alltså"  

Och jag har en hel vecka på mig att grubbla över hur vi ska hantera det här när han kommer hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maricici - 31 maj 2023 11:57

4000 kronor och vad ska jag göra med alla dessa pengar?   Svaret är att jag flyttade över dom till min buffert som krympt betänkligt under vintern på grund av elpriserna, en bil som behövde verkstad, småfix och ombesiktning samt en ny gräsklippare. V...

Av maricici - 31 maj 2023 01:04

  Var just på väg att lägga mig när dottern ropade och undrade om jag såg vad hon såg. Jo minsann, det brinner någonstans, ser ut som det är i skogen. Ringde 112 som redan fått larmet men tackade för uppmärksamheten. Tog en sväng ut för att försöka...

Av maricici - 3 maj 2023 20:50

efter att ha fått ombesiktning på trasiga bromsskivor bak och ett kostnadsförslag på 6000:- (en grundlig biltvätt inräknad) från verkstan. Och ärligt så var jag jävligt låg till att börja med. Elförburkningen har precis börjat minska och jag har ökat...

Av maricici - 1 maj 2023 21:19


  Blev bara en bild för vi hade fullt upp med att sitta och prata med besökare som stannade till. Prat om kameran och och berättelser runt bilden för den som var intresserad. Om huggormen som fick många att stanna till och som inte var ett dugg f...

Av maricici - 30 april 2023 22:32

I kväll efter 7 långa år gick vi nämligen upp till SHL igen inför nästa säsong. Och det känns ungefär som spelarna beskrev det, jag har inte riktigt hunnit ta in det än. Men visst fan är man glad, sitter med ett fånigt flin på läpparna och dunkar IRL...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards