Ensparkibaken

Alla inlägg den 5 april 2014

Av maricici - 5 april 2014 16:28

Och konstaterar att Jimmie Åkesson inte behöver känna sig välkommen på Malmöakuten heller. Senast fick han ju nobben i Umeå som bekant.

Med tanke på hans utspel mot fri vård för papperslösa under Almedalsveckan 2013 är jag inte alls förvånad, han gjorde nämligen ett väldigt kontroversiellt uttalande framför en stor del av människorna som arbetar inom svensk sjukdvård från läkare till sjukvårdsbiträden. Kontroversiellt för den som har etiken att ge vård åt alla sjuka och behövande utan förbehåll, i en sjukhusanda där inte ens Åkesson skulle få sämre vård som patient. Kontroversiellt även för många sjuka som inte har någon dom önskar samma sjukdom obehandlad, bland annat jag som gick i taket av ilska.

Och i och med att både jag och Malömakuten tar bladet från munnen kanske Umeläkarens agerande blir enklare att förstå.

För övrigt ska här skalas rotfrukter; potatis, rotselleri, morötter och palsternacka som ska ätas till middag i olika form, är bara inne på en kort kaffepaus. Möjligvis har jag planer på ett receptinlägg sent i kväll när grabbarna somnat.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards