Ensparkibaken

Alla inlägg den 21 april 2014

Av maricici - 21 april 2014 10:15

Foton finns inga, det hinns inte fotas.

Men däremot hinns det med en massa tecknat på TV,(Nu går jag brianwashed och nynna "Stoppa duvan, stoppa duvan", efter någon tecknad TV-cartoon) småstädning (Den äldre grabbens favoritsyssla,hans mormor påstod på sin tid att det är inte ett utfall av autism utan det stolta genetiska mormorsdraget och jag tror henne-bergfast) umgänge (pågår hela tiden och ingen kan riktigt säga vad vi gör) och tjat om fika och påskgodis(Det där som skulle serveras till frukost, lunch, middag och mellanmål, vars har du gömt?)  

I går var det också en miniversion av C-skräckisen Fasornas Hus då jag skulle gå och köpa hem mjölk, när jag kom ut i hallen slogs dörren till den äldre grabbens rum upp och han tittad ut med ett, *Skrcchhhhhh* och såg vildsint ut. Jag oförberedd på allt hoppade högt   och den äldre grabben hade inte mord i sinnen dessbättre utan bara bråttom till diskmaskinen som syrran höll på att fylla upp utan hans närvaro. Klev ut på bron, tittade på den strålande solen och dom vackra påskliljorna i amplarna, tittade ner   och hann precis låta bli att sätta foten på en råtta med avbiten strupe.   ens livsverk, det gäller att snabbt komma ikapp efter helgens avmaskningskur. Jaha då.

Påskdagsmiddagen blev het falukorvsgryta ( tomatsås kryddad med chiliflakes, svartpeppar, gul lök och salt och en tsk flytande honung för att balansera upp kryddsmaken) serverad med ris och en sötstark bönsallad till (stora vita och kidneybönor blandad med ½ finhackad rödlök och hackad persilja,samt pimpad med en dressing gjord på olivolja och mango chutney) Himla God kan jag berätta.  

Sedan gick jag ut och tittade i rabatten där jag kallsått lite frå solrosorna syntes inte till, men på den andra avdelningen syntes små ramslökar i miniatyr, uppgrävda av   identifierat på grund av en snygg liten jordhög efter en kisspaus.  också  Försökte sätta tillbaka dom så gott det gick.

Och sedan blev det kväll och dag igen och i morgon börjar rutinerna med Bageriet och Kroksta DV och så är det Gästis till helgen. Morsan ska åka till Bredbyn med några sommardäck som ska balanseras på däckverkstan och sedan ska hon rensa i femdagarsröran.. Har vi tur får vi bort påskpyntet innan midsommar

Morgonmusik för att komma i form (Grabbarna kör internetradion-Bandit Rock)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards